tisdag 10 februari 2009

Som sagt

Var är jag? Ja, inte är jag på jobbet i alla fall. Vi kör ett race med magsjuka, feber och vattkoppor här hemma så det är minst sagt lite körigt just nu. Hinner knappt fram till datorn för mer än att kolla att det inte kommit in något "akut" mail (läs: mail med rolig historia som kan lätta upp i sjukdomsdimmorna). Lättroad, javisst!

Jag tycker synd om mig själv. Och kanske lite om sonen också som fått kliande vattkoppor över hela magen och ryggen. Ska bli spännande att se imorgon bitti hur fort de små rackarna har spridit ut sig över resten av kroppen. Som sagt, jag är lättroad för tillfället!

Men detta innebär att det blir sorgligt lite fotat till 365 foto-utmaningen. Börjar få brist på idéer angående saker att fota inomhus. Som sagt, det är synd om mig för tillfället.

4 kommentarer:

Rajson sa...

Låter tufft!
När min yngsta började dagis hade vi en härlig höst.1 och 3 åring med just vattenkoppor, kikhosta, sharlaknsfeber, öroninflamationer och där i mellan några simpla två-veckors förkylningar.Minns inte hur man överlevde, men det var tur att vi båda var offentligt anställda på den tiden.
Man vet inte du kanske kan bli riktigt kreativ i ditt fotande nu när du tycker det är brist på motiv!?
Har kikat på dina senaste alster.Rökbilden är den jag fastnade för !Riktigt spännande i sin enkelhet!
krya på er!

Maria Berg sa...

Krya på er allihop.
Jo här har mina barn och vi vuxna också turats om att vara sjuka, just nu är det jag som ligger.

Men gör som jag smit ut en liten stund i alla fall, barnen kanske sover eller är lite större och själva kan se på en film. En lite stund ute under dagsljus börjar man hitta saker - då såg jag gjorde ju en sandkaka och satte ljus i den och hade då helt plötsligt gjort 4 st teman. Rök, flama, stearinljus och jag tror det var barndomsminne.
Lycka till och du under hala sommaren kommer både du och jag att fota massor.
MB

Veronica sa...

Aj inte kuuuul! Ligger här i förkylning och tycker synd om mig själv. Men det har jag nu ingen rätt att göra efter det jag läser här.
Krya på er!!!
=)

Petra C sa...

Jo, jag har ju faktiskt resten av året på mig... Bland annat hela härliga sommaren! Och imorgon ska vi ta oss ut på fotoexkursion jag och barnen. Hoppas det blir den enda vab-dagen den här veckan.